Abdestli Bulunmanın Faziletleri

"Eüzübillahimineşeytani siyaset" düsturunda islami konuları bildiğiniz kadarıyla buradan paylaşabilirizsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Ugur Ozdemir
Bölüm Yetkilisi
Bölüm Yetkilisi
Mesajlar: 993
Kayıt: Pzt Ağu 14, 2006 9:36 pm
Konum: Yurt Dışı

Abdestli Bulunmanın Faziletleri

Mesaj gönderen Ugur Ozdemir » Sal Nis 28, 2009 9:20 pm

Abdestli bulunmanın fazileti çoktur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki ;


• Abdestli bulunan oruç tutan gibidir. [Deylemî]


• Güzelce alınan abdest, imanın yarısıdır. [İbni Hibban]


• Abdest alanın, ağaçtan yaprakların döküldüğü gibi günahları dökülür. [Taberânî]


• Can alıcı melek gelince, abdestli olan, şehidlik mertebesine kavuşur. [Taberânî]


• Bir mümin, abdest için yüzünü yıkayınca, gözü ile işlediği günahların hepsi su ile birlikte dökülür. Ellerini yıkayınca, elleriyle işlediği günahlar,suyun son damlası ile dökülür. Ayaklarını yıkayınca, ayakları ile işlediği günahlar, su ile dökülür. Böylece bütün [küçük] günahlardan temizlenmiş olur. [Müslim]


• Abdest için yüzünü yıkayınca günahların kirpiklerinden dökülür. Ellerini yıkayınca el tırnaklarından, başını meshedince başından, ayaklarını yıkayınca ayak tırnaklarından günahların dökülür. Namazın sevabı yanına kalır. [Ramuz]


• Abdest alanın bütün küçük günahları affolur. Büyük günahları, insan ve hayvan hakları kendisine veya varislerine ödenmedikçe günahları affedilmez. Nafile ibâdetin sevabına kavuşabilmek için imanda ve farzlarda kusurlu olmamak,haramlardan kaçıp günahlara tevbe etmek ve o işi ibâdet olarak yapmaya niyet etmek şarttır. [İ.Ahlakı]

Namaz kıldıktan sonra tekrar abdest almak sevabdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki ;

• Abdestli iken abdest alana on sevab verilir. [İbni Mace]

• Abdest üzerine abdest, nur üzerine nurdur. [İ.Gazali]

• Meşakkat olmasaydı, her namaz için abdest almayı emrederdim. [İ.Gazali]

• Abdestini tazeliyenin, imanı tazelenmiş [parlamış] olur. [İ.Gazali]

• ALLAHü teâlâ buyurdu ki: Abdesti bozulunca abdest almayan bana cefa etmiş olur. Abdest alıp da, iki rekat namaz kılmayan da bana cefa etmiş olur. İki rekat namaz kılıp da benden bir ihtiyacını istemezse yine bana cefa etmiş olur. Abdest alıp, iki rekat namaz kıldıktan sonra duâ edenin duâsını kabul etmezsem ben de ona cefa etmiş olurum. Hâlbuki ben cefa etmem.[Şira]

• Abdestini güzelce aldıktan sonra 'Eşhedü en la ilahe illALLAHü vahdehüla şerikeleh ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve Resulühü' diyene Cennetin sekizkapısı açılır, istediğinden içeri girer. [Nesâî]

• Abdest alınan suyun artanından içmek 70 türlü derde devadır. Bunun enaşağısı hem [sıkıntı, keder]dir. [Deylemî]

• Abdestten sonra 'Kadr' suresini okuyanın elli yıllık günahı affolur.[Halebi]

• Abdestten sonra 'Kadr' suresini okuyan sıddiklardan, 2 defa okuyan şehidlerden yazılır. 3 defa okuyan, peygamberlerle haşrolur. [Deylemî]

• Abdest alıp, iki rekat namaz kılan, Cennete girmeye layık olur.[Halebi]

• Abdest alıp, 2 rekat namaz kılanın günahları affolur. [Buharî]

• Güzelce abdest alanın, iki namaz [kılacağı namaz ile gelecek namaz vakti] arasındaki günahlarının hepsi affolur. [Buharî]

• Abdestten sonra, on defa salevat-ı şerife getirenin gamı gider, duâsı kabul olur. [Ey Oğul İlmihâli]

• Ancak [kâmil] mümin, devamlı abdestli durabilir. [İbni Mace]


Abdestli olmaya devam edene, ALLAHü teâlâ şunları ihsan eder ;

• Melekler onun yanından ayrılmaz.

• Devamlı sevab yazarlar.

• Bütün azaları tesbih eder.

• Uyuyunca melekler, insan ve cin şerrinden korur.

• Sekerat-ı mevti kolaylaşır.

• Abdestli iken ALLAHü teâlânın emanında olur.

• İftitah tekbirini kaçırmaz.


ALLAHü teâlâ, Hz. Musaya buyurdu ki :

• Ya Musa sana bir musibet gelince abdestsiz isen, kusuru kendinde bul! [Şira]


Yatağa abdestli girmenin fazileti de büyüktür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki ;


• Kim, yatağa abdestli yatarsa, o gece bir melek sabaha kadar 'Ya Rabbi bu kulunu affet!' diye duâ eder. [Hakim]

• Abdestli yatıp ALLAHı anarak uyuyan, uyanana kadar namazda sayılır. Bir melek onun için ibâdet eder. Uyandığı zaman yine ALLAHı anarsa, o melek, bu kulun affı için ALLAHa duâ eder. [İbni Hibban]

• Abdestli yatan, gece ibâdet eden, gündüz oruç tutan gibidir. [Deylemî]

• Abdestli yatan, gece vefat ederse şehid olur. [İbni Sünni]

Evliya-i kiram, her zaman abdestli durabilmek için, az yiyip az içerlerdi. İmam-ı Malik hazretleri, üç günde bir yemek yerdi. Sebebi sorulunca : ” ALLAHın huzurunda sık sık helaya gidip gelmekten utanıyorum.” buyurdu. ( Envar-ül-Kudsiyye )

Kullanıcı avatarı
ERKAN_OZDEMIR
Onursal Üye
Onursal Üye
Mesajlar: 2218
Kayıt: Cmt Tem 14, 2007 5:52 pm
Konum: Amasya

Re: ABDESTLİ BULUNMANIN FAZİLETLERİ

Mesaj gönderen ERKAN_OZDEMIR » Sal Nis 28, 2009 10:47 pm

Ebu Hureyre (r.a.)'den rivayete göre Resûlullah (s.a.v.) Efendimiz:''Şüphesiz ki benim ümmetim, kıyamet gününde, abdest izlerinden dolayı yüzleri nurlu, elleri ve ayakları parlak olarak çağrılacaktır. Yüzünün nurunu artırmaya gücü yeten kimse bunu yapsın.''buyurdu.. . . .

Kullanıcı avatarı
HACI.OMER.SAHIN
Kayıtlı Üye
Kayıtlı Üye
Mesajlar: 257
Kayıt: Pzr Şub 24, 2008 10:41 pm
Konum: Türkiye

Re: ABDESTLİ BULUNMANIN FAZİLETLERİ

Mesaj gönderen HACI.OMER.SAHIN » Sal Nis 28, 2009 11:01 pm

ugur kardeşim ve erkan kardeşim çok teşekkür ederim ne güzel yazmışsınız

her zaman aptestli olmak lazım



Sıkılıyoruz, bunalıyoruz ve kurtulmak için çareler arıyoruz. Halbuki "Mutluluk Kitabı" başucumuzda; lakin ona uzanmaktan aciz kalmışız.

Peygamber Efendimiz (sas), sıkıntı anlarında, öfkeli zamanlarında ümmetine kurtuluş reçetesi sunmuş: Abdest almak. Bu çağrıya bazı sahabiler, alimler, Osmanlı padişahları öylesine uymuş ki, abdestsiz iş yapmaz, adım atmaz olmuşlar. Cennet ayakları altına serilen anneler dahi uymuş bu güzel tavsiyeye. Hatta içlerinden çocuklarını abdestsiz olarak bir kere bile emzirmeyenler çıkmış. Onların bu hassasiyetleri hep yüce ruhlu insanları dünyaya getirmelerine vesile olmuş.

Peygamberimiz (sas)'in, ümmetini devamlı abdestli olmaya teşvik eden pek çok hadislerinden iki tanesi şöyledir: "... İç ve dış temizliği tam yaparak devamlı abdestli olmaya ancak mü'min riayet eder.", "Kim abdestli olduğu halde abdest tazelerse, Allah (cc), bu sebeple ona on misli sevap yazar."

Hepimiz biliyoruz ki abdest bizi namaza, namaz da Allah'a ve Rasulü'ne götürür. Allah'a ve Rasulü'ne yakın olan insan da bilinçli olarak günah işlemez. Mü'min için bundan daha büyük bir mutluluk olur mu? Çoğumuz anne babayız ya da anne baba adayı, eğer hem kendimiz hem de evlatlarımızın, Efendimiz (sas)'in istediği insanlar olmasını istiyorsak küçük gördüğümüz aslında çok büyük olan noktadan başlamalıyız işe. Hem öyle başlamalıyız ki, bundan sonra abdestsiz hiçbir anımızın olmamasına özen gösterecek şekilde.

Peki sürekli nasıl abdestli olalım? İşte bizden bir teklif, kendi imkanlarınızı düşünüp farklı yollar da siz bulun: Tuvalete giriyoruz ve çıktıktan sonra ellerimizi ve ayaklarımızı yıkıyoruz. Bunun yanında yüzümüzü, kollarımızı da yıkasak, iki dakika bile sürmeyecek olan bir abdest alsak güzel olmaz mı? Evimizden ya da işyerimizden ayrılırken abdest alarak çıksak, hatta abdestli olarak yatağımıza girsek Allah (cc) ve Rasulü (sas)'nün hoşuna gitmez mi? Karar sizin? Unutmayalım ki ölümün bizi nerede ve nasıl beklediği belli değil. İyisi mi, biz onu her yerde ve her zaman abdestli bekleyelim. Rabbimizin huzuruna abdestli olarak varmak az şey mi?

h.ömer

Kullanıcı avatarı
HACI.OMER.SAHIN
Kayıtlı Üye
Kayıtlı Üye
Mesajlar: 257
Kayıt: Pzr Şub 24, 2008 10:41 pm
Konum: Türkiye

Re: ABDESTLİ BULUNMANIN FAZİLETLERİ

Mesaj gönderen HACI.OMER.SAHIN » Çrş May 06, 2009 6:53 am

NAMAZIN MEKRUHLARI



Namazda beden ve elbiseyle oynamak.
Parmak citlatmak,
Esnemek, gerinmek
Zihnini, hatirini mesgul edecek bir halde namaza durmak, (Abdesti sIkIsIk iken namaza durmak),
Kiliksiz, kiyâfetsiz bir halde, baskasinin yanina cikmayacagi bir kiyâfetle namaza durmak,
Namazda parmaklarini birbirine gecirmek,
Namazda ellerini bögrüne koymak,
Kadin kolu sivali halde namaza durursa, namazi fasid olur, bozulur.
Özrü yok iken namazda bagdas kurmak veya cömelmek,
Secdeye varirken elbisesini önünden veya arkadan kaldirmak,
Kirâeti (Kur'ân okumayi) rükûda tamamlamak, yani kiraati bitirmeden rükûa egilmek,
Ikinci rek'âtta; ilk rek'atta okudugu sûrenin veyahud âyetin üstündeki sûre veya âyeti okumak,
Iki rek'atte okudugu iki sûre arasini bir sûre ile ayirmak. (Birinci rek'atte Fatihadan sonra „Elemtere" sûresini; ikinci rek'atte „Eraeyte" sûresini okumak gibi).
Bile bile âyet atlamak.
Kiyâmda sâg eli, sol elin üstüne, rükûa ellerini dizi üstüne, otururken de uyluklari üstüne koymak,
Namazda gözlerini yummak.
Gözlerini yukariya dikmek,
Yol üzerinde, mezar üstünde, hamam icinde, gübrelikte, pislige yakin bir yerde, sahibinin rizasi olmayan bir yerde namaz kilmak,
Secdede yalniz alnini secdeye koyup burnunu yere koymamak,
Canli bir seyin sûreti üzerine secde etmek;
Namaz kilacagi yerde Kible tarafinda, yan taraflarinda canli sûreti, canli resmi bulunmak,
Kör halindeki atese karsi namaz kilmak,
Namazda iken kasinmak, terini silmek,
Önünden insan gecmesi ümit edilen bir yerde namaz kilarken önüne bir sutre (engel) koymamak,
Nmazda iken etrafina bakinmak,
Namazda özürsüz bir seye dayanmak,
Namazda insan yüzüne karsi durmak,
Ikinci rek'atta birinciden uzun okumak
Hicbir özrü yokken secde yerindeki taslari ayiklamak, düzlemeye calismak,
Secdeye varirken ellerini dizlerinden evvel yere koymak, secdeden kalkarken dizlerini ellerinden önce kaldirmak.
Ezberinde baska bir sûre var iken ayni sûreyi, bile bile iki rek'atte tekrar okumak,
Namazda, bit , pire tutmak, kovalamak mekruhtur.
Namazda güzel bir seyi koklamak veya tükürügü atmak, sicakliktan dolayi yelpazelenmek,
Cani cektigi bir yemek var iken namaza durmak,
Sirtinda kücük cocukla namaz kilmak caizdir, fakat mekruhtur. Sâyet cocugu koruyacak baska kimse olmaz ve cocukta aglarsa, bu durumda mekruh olmaz.



6242 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Biriniz esneyince elini agzina koysun ve (haaah! diyerek) ses çikarmasin. Çünkü bu hale seytan güler."



h.ömer

Kullanıcı avatarı
HACI.OMER.SAHIN
Kayıtlı Üye
Kayıtlı Üye
Mesajlar: 257
Kayıt: Pzr Şub 24, 2008 10:41 pm
Konum: Türkiye

Re: ABDESTLİ BULUNMANIN FAZİLETLERİ

Mesaj gönderen HACI.OMER.SAHIN » Çrş May 06, 2009 7:00 am

Namazın müstehapları
Sual: Namazın müstehapları nelerdir?
CEVAP
Bazıları şunlardır:

1- Tekbir alırken baş parmağı kulaklarının yumuşağına dokundurmak. (Erkekler için)

2- Namaz kılarken secde yerine bakmak.

3- Rükuda ayaklarına bakmak.

4- Secdede burun konan yere bakmak.

5- Rükuda parmakları açıp, diz üzerine koymak.

6- Başını, boyun ile birlikte rükuda düz tutmak.

7- Rüku ve secdede, tesbihleri 5-11 kere söylemek.

8- Kıyamda, ellerini bağlayınca, bileğini sıkıca tutmak.

9- Secdeye varırken önce sağ, sonra sol dizlerini yere koymak.

10- Secdeyi, iki eli arasında yapmak.

11- Secdeye, alnından önce, burnunu koymak.

12- Secdede burnunun iki yanına bakmak.

13- Namazda esnerken elin arkası ile ağzını kapamak.

14- Namaz içinde terini silmemek.

15- Öksürüğü ve esnemeyi terk etmek.

16- Secdede dirseklerini kaldırıp yüksek tutmak. Bu erkek içindir. Kadın kollarını yere serer.

17- Secdede kolları ve ayakları karnından ayrı tutmak. [Erkekler için]

18- Secdeden başını kaldırdıktan sonra, ellerini yerden kaldırmak.

19- Ellerini kaldırdıktan sonra, dizlerini kaldırmak.

20- Tehıyyatta dizlerinin üzerine bakmak. Ellerini dizleri üzerine koyup, parmaklarını kıbleye karşı düz tutmak.

21- Sağına, soluna selam verirken başını çevirmek ve omuz başlarına bakmak.

22- İmamın solunda bulunan kimse, selam verirken, imama ve hafaza meleklerine ve cemaate niyet etmek. İmamın sağında olan kimse, hafaza meleklerine ve cemaate niyet etmek. Sağında ve solunda kimse yok ise, ancak hafaza meleklerine niyet etmek.


Müstehabı terk etmek
Sual: Namazın bir müstehabı terk edilince, sünnetlerde olduğu gibi mekruh olur mu?
CEVAP
Müstehab terk edilince, namaz mekruh olmaz, yani namazın sevabı azalmaz. Müstehabın sevabından mahrum kalınmış olur.

Sual: Müstehaba da riayet etmek sevap olur mu?
CEVAP
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Müstehabları hafif görmemeli. Bunlar, Allahü teâlânın sevdiği şeylerdir. Eğer, bütün dünyayı vermekle, beğendiği bir işin yapılabileceği bilinmiş olsa ve dünyayı verip o iş yapılabilse, çok kâr edilmiş olur ve birkaç saksı parçası verip kıymetli bir elması ele geçirmek gibi olur. Yahut, çakıl parçası verip, ölmüş bir sevdiğimizi diriltmek gibidir. (1/266)

Kullanıcı avatarı
HACI.OMER.SAHIN
Kayıtlı Üye
Kayıtlı Üye
Mesajlar: 257
Kayıt: Pzr Şub 24, 2008 10:41 pm
Konum: Türkiye

Re: ABDESTLİ BULUNMANIN FAZİLETLERİ

Mesaj gönderen HACI.OMER.SAHIN » Pzt May 11, 2009 9:39 pm

cınleri ve insanları ancak bana kulluk etsınler diye yarattım ayeti .celile
birinizin evinin avlusundan bir nehir aksa da bunun içinde günde beş sefer yıkansan acaba bedenınde hiç kir kalırmı sorusunu soran efendımız s.a.v. işte namaz da günahları gıderır demekkı günde beş vakıt aptest alınarak namaz kılınırsa o suyun kırlerı pasları temızledigi gibi insanda hıc günah kalmaz demiştir peygamberimiz hadisi şerifinde
kulun rabbine en yakın oldugu an secde halıdır
öyleyse secdedeyken cok dua ediniz .
*************
ŞEYTAN SİZİ BAGLAR
sizden biriniz uyudugu vakıt şeytan onun ensesine çöker ense köküne haydı uyu gecen uzun olsun diyerek üç dügüm vurur eger o kimse uykudan uyandıgında allahın zikrederse bır dügüm çözülür aptest alırsa bir dügüm daha çözülür namaqz kılacak olursa bir dügüm daha çözülür ve gönül rahat olur sabahlar HADİSİ ŞERİF
***************
ÇOCUKLARI NAMAZA ALIŞTIRIN
Çocugu namaza yedı yaşında alıştırın kılmıyorsa on yaşında terbıye ediniz HADİS ŞERİF
*********************
çocukları ateşten koruyun hadıs
****************************************************************

Cevapla

“İSLAMİYETİ YAŞAYIŞ ve DİNİ KONULAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİZ” sayfasına dön